Socialpædagogerne
sl.dk Vidensbanken Mit SL

Socialpædagogernes Vidensbank

Avanceret søgning
    • Børn og Unge
    • Voksne
    • Socialpædagoger
  1. Socialpædagogernes Vidensbank
  2. Børn og Unge
  3. Anbringelser: Hverdagsliv

Skolegang – skolens betydning for anbragte børns fremtid

Elev på intern eller ekstern skole

Indhold

Der sættes fokus på henholdsvis interne og eksterne skoler for anbragte børn.

Konklusion

Undersøgelsen påpeger en række problemstillinger knyttet til, at anbragte børn går i skole uden for deres anbringelsessted, idet dette ofte kræver flere personalemæssige ressourcer.

Undersøgelser og evalueringer
Forfatter
  • Jytte Hansen
Årstal
2005
Udgiver
UFC Børn og Unge og KABU
  • Udskriv
  • Mail
  • Linkin
  • Facebook
  • Twitter
Find på bibliotek.dk

Se også

Undersøgelser og evalueringer;

Klagesager om specialundervisning - Årsrapport 2015

Klagenævnet for Specialundervisning, 37 sider 2016
Forskning;

Undervisning i udvikling: Didaktik og curriculum i et udviklingsperspektiv i specialundervisning for voksne udviklingshæmmede: Afhandling på ph.d.-studiet

Danmarks Pædagogiske Universitet 2002
Undersøgelser og evalueringer;

Den gode anbringelse

Socialstyrelsen 2022
  • Om vidensbanken

    Vidensbanken er en service fra Socialpædagogerne sl.dk

    Om vidensbanken
  • FIND MERE VIDEN

    Socialpædagogen og andre relevante danske og internationale hjemmesider.

    Se links
  • Få vidensbankens nyhedsbrev

    Hold dig ajour med ny socialpædagogisk viden.

    Få viden i din mailbox
  • SÆT NY VIDEN I BANKEN

    Har du ideer eller eksempler på viden og praksisforløb, hører vi gerne fra dig.

    Kontakt os
Socialpædagogernes Vidensbank Brolæggerstræde 9 1211 Kbh. K Tlf. +45 7248 6000
Socialpædagogerns Vidensbank