Dialog med usædvanlige børn
Denne bog handler om, hvordan følelsesmæssige erfaringer og intellektuelle refleksioner, ved hjælp af teorier og forskningsresultater, kan revidere den traditionelle faglige tilgang til kommunikation med børn med komplicerede funktionsvanskeligheder og begrænsede ressourcer.
Indhold
I denne bog fortælles det, hvordan følelsesmæssige erfaringer og intellektuelle refleksioner, ved hjælp af teorier og forskningsresultater fra professionelle som Vigotsky og Winnicot og mange andre, kan bruges til at revidere den traditionelle faglige tilgang til usædvanlige børns problemer.
Bogen er en reflektionsbog, og Per Lorentzens tilgang er at støtte pædagoger og forældres sunde fornuft og bygge på vores erfaringer om, at alle børn vil gøre deres yderste for at tilegne sig færdigheder og forståelse for den verden, de lever i, hvis vi giver dem mulighederne.
Bogen er en Insight Guide til usædvanlige børns verden, som det kan være en god idé at bruge netop som en rejseguide, hvor man eksempelvis kan lede i stikordsregistret og finde et emne, man er særlig interesseret i og starte der.
Bogen henvender sig til pædagoger, der arbejder med usædvanlige børn.