Lær at løse konflikter
Hvorfor er der nogle, der er gode kollegaer, mens der er andre, man bare ikke kan holde ud? Lær at løse konflikter fortæller, hvordan du kan løse konflikter med dine kollegaer. Du kan ikke ændre på modparten, men du kan selv gøre noget klogt.
Indhold
På arbejdspladsen er vi del af et fællesskab. Det, du gør, påvirker andre, og det, andre gør eller ikke gør, påvirker dig. Der vil derfor uundgåeligt opstå konflikter. Nogle er små og kan nemt løses, andre er store og kan blive gigantiske, hvis der ikke handles på dem.
Lær at løse konflikter fortæller, hvordan konflikter opstår og udvikler sig. Grundtanken er, at du ikke skal forsøge at ændre modparten, men du kan påvirke den anden og situationen ved selv at handle klogt. Handling er netop centralt i bogen, for lader man stå til, ender det (næsten) altid galt.
Bogen indeholder gode råd og redskaber, som du kan bruge i en konfliktsituation. Du kan blandt andet læse om:
- Hvad betyder det at angribe eller flygte?
- Hvad stiller jeg op med min frustration og vrede?
- Hvorfor skal jeg blive på min egen banehalvdel?
- Hvordan forholder jeg mig bedst til andres konflikt?
Lær at løse konflikter udkom først gang i 2001. Dette er en opdateret og revideret udgave af Marion Thornings bestseller.