Pædagogik og teknologi
Teknologien fylder mere og mere i den socialpædagogiske praksis. Ny tidsskriftudgivelse sætter fokus på teknologierne i pædagogikken og pædagogikken i teknologierne.
Indhold
Dette temanummer af tidskriftet Forskning i Pædagogers Profession og Uddannelse belyser i otte forskningsartikler hvilken betydning, det store udbud af teknologier indgår i den pædagogiske praksis. Artiklerne spænder over et bredt udvalg af teknologier, målgrupper og arbejdsområdet, som giver indsigt i nogle af de komplekse relationer mellem mennesker og teknologier, som findes i den pædagogiske praksis.
Tidskriftet indeholder følgende otte artikler:
- Kontrolteknologier på sikrede institutioner
- Computationel tankegang fra et pædagogisk perspektiv
- Implicit og eksplicit viden i tværprofessionelt samarbejde
- Socialpædagogik og digital kommunikation for ægtefæller til mennesker med demens
- Udsatte familiers perspektiv på koordinerede, helhedsorienterede sociale indsatser
- Gruppe-ekspertise i pædagogik med henblik på omsorgsarbejde
- Narrativ socialpædagogik giver pædagoger nye handlemuligheder
- Hvad er et læringsmiljø hele dagen i pædagogisk praksis?
Læs tidskriftet her: https://tidsskrift.dk/FPPU/issue/view/9136