Ledelse af borgerinddragelse
’Ledelse af borgerinddragelse’ præsenterer erfaringer og resultater fra eksempler på vellykket ledelse af borgerinddragelse i sundhedssektoren og giver råd til ledere, der står i spidsen for borgerinddragelse.
Indhold
Tanken om at sætte patienten eller borgeren i centrum er bestemt ikke ny, men potentialerne på området er langt fra udtømte. Ledere i sundhedssektoren i både kommuner og regioner står over for en vigtig opgave med at inddrage borgere og pårørende i samarbejdet om at løse og udvikle velfærdsopgaverne. De fleste regioner og kommuner arbejder allerede med at bruge borgernes viden, perspektiv og ressourcer mere aktivt, og der er mange frugter at høste ved at inddrage borgerne, når kommuner og regioner skal levere velfærd. Fx bedre resultater, mere tilfredse patienter og en stærkere faglighed. Men meget kan spænde ben undervejs.
I ’Ledelse af borgerinddragelse’ finder du derfor erfaringer og resultater fra 15 meget forskellige eksempler på vellykket ledelse af borgerinddragelse i sundhedssektoren og kan læse om tre vigtige opgaver for ledere, der står i spidsen for borgerinddragelsen.