Socialpædagogerne
sl.dk Vidensbanken Mit SL

Socialpædagogernes Vidensbank

Avanceret søgning
    • Børn og Unge
    • Voksne
    • Socialpædagoger
  1. Socialpædagogernes Vidensbank
  2. Socialpædagoger
  3. Uddannelse og kompetenceudvikling

Det tværprofessionelle samarbejde

Lyt til de oplæste udgaver af artiklerne fra EVA TEMA nr. 26. Magasinet stiller skarpt på det tværprofessionelle samarbejde mellem pædagogisk personale, ergoterapeuter, psykologer og andre fagpersoner, der er etableret for at understøtte børn i udsatte positioner.

Indhold

Det tværprofessionelle samarbejde mellem pædagogisk personale, ergoterapeuter, psykologer og andre fagpersoner er etableret for at hjælpe børn i udsatte positioner. Men det pædagogiske blik for børnenes liv og udvikling i fællesskabet får sjældent tilstrækkelig plads i den tværprofessionelle dialog. Og det går ud over de børn, der egentlig skulle hjælpes.

Dokumentation og udviklingsarbejde
Forfatter
  • Marie Louise Poulsen
Årstal
2024
Udgiver
EVA - Danmarks Evalueringsinstitut
  • Udskriv
  • Mail
  • Linkin
  • Facebook
  • Twitter
Bestil Hør Podcast

Se også

Dokumentation og udviklingsarbejde;

Det tværprofessionelle samarbejde

EVA - Danmarks Evalueringsinstitut 2024

Børn og unge på tværs - Undervisning i tværprofessionelt samarbejde på professionsbacheloruddannelser

NUBU - Nationalt Videnscenter om Udsatte Børn og Unge, 252 sider 2015
Forskning;

Når professioner samarbejder - praksis med udsatte børn og unge

Samfundslitteratur 2017
  • Om vidensbanken

    Vidensbanken er en service fra Socialpædagogerne sl.dk

    Om vidensbanken
  • FIND MERE VIDEN

    Socialpædagogen og andre relevante danske og internationale hjemmesider.

    Se links
  • Få vidensbankens nyhedsbrev

    Hold dig ajour med ny socialpædagogisk viden.

    Få viden i din mailbox
  • SÆT NY VIDEN I BANKEN

    Har du ideer eller eksempler på viden og praksisforløb, hører vi gerne fra dig.

    Kontakt os
Socialpædagogernes Vidensbank Brolæggerstræde 9 1211 Kbh. K Tlf. +45 7248 6000
Socialpædagogerns Vidensbank