Integrativ neuropædagogik
Bogen har til formål at fremme betydningen af bio-sociale, kontekstuelle og relationelle forhold i tilgangen til borgeren.
Indhold
Med afsæt i integrativ neuropædagogik anvises viden til brug i den pædagogiske indsats over for mennesker med nedsat fysisk og psykisk funktionsevne. Målet er bl.a. at fremme forståelse for betydningen af bio-sociale, kontekstuelle og relationelle forhold i tilgangen til borgeren. Bogen har derudover til mål at kvalificere målet for den pædagogiske indsats med afsæt i integtrativ neuropædagogik. Det omfatter desuden en forståelse for betydningen af bio-psyko-sociale, kontekstuelle og relationelle forhold i tilgangen til den enkelte borger.
Bogen henvender sig primært til professionelle og studerende inden for en række fagprofessioner: socialpædagoger, pædagoger, lærere, sygeplejersker, SOSU-assistenter, fysio- og ergoterapeuter, socialtådgivere samt andre faggrupper, der er i berøring med eller som arbejder inden for det specialiserede felt.