KRAP i skolen
KRAP-konceptet har vundet indpas rigtig mange steder og ikke mindst i skolen. Denne bog om KRAP-konceptet er skrevet specielt til skolen - for dig, der gerne vil endnu mere i gang med at praktisere alle de metoder og redskaber, der ligger til grund for KRAP.
Indhold
Denne bog handler om, hvordan KRAP-konceptet kan være det pædagogiske fundament for skolen. Både i klassen, i AKT-arbejdet (Adfærd, Kontakt og Trivsel), i team-samarbejdet, i SFO'en, i skole-hjem-samarbejdet samt i ledelsen. KRAP er en tilgang, der danner et naturligt omdrejningspunkt for den inkluderende skole. Hele menneskesynet bag KRAP bunder i, at alle gør deres bedste, og at alle trods deres udfordringer kan få deres særlige plads i den inkluderende skole.
Bogen veksler mellem beskrivelser af KRAP i en skolekontekst og fortællinger fra praksis, og bogen er således flettet sammen af både teoretiske beskrivelser af, hvad KRAP i skolen er, og praksishistorier og perspektiver beskrevet af praktikere. Praksiskapitlerne illustrerer, hvordan den omfattende pædagogiske værktøjskasse, som KRAP tilbyder, kan anvendes systematisk som grundlag for både det almen- og det specialpædagogiske arbejde i skolen.
For mere viden om KRAP-konceptet findes bøgerne "KRAP - metoder og redskaber" (2013) samt "KRAP - fortællinger fra praksis" (2012).