Refleksioner over kvalificering af socialt arbejde - Udvalgte bachelorprojekter fra Socialrådgiveruddannelsen i Aarhus VIA University College 2006
I denne publikation kan du læse udvalgte socialrådgiverstuderendes bud på forskellige problemer i det sociale arbejde. Det handler bl.a. om beskæftigelsesområdet, tværfagligt arbejde mellem socialrådgivere og lærere, evidensbasering af socialt arbejde og social arv.
Indhold
Siden 2005 er udvalgte bachelorprojekter på Socialrådgiveruddannelsen i Aarhus blevet videreformidlet i en skriftserie. I denne serie kan du læse artikler, som er skrevet på baggrund af den studerendes bachelorprojekt. Mange studerende skriver relevante opgaver med nye perspektiver på det sociale arbejde, og derfor er formålet med serien, at denne viden kommer længere end til eksamensbordet.
Dette nummer indeholder artikler og uddrag fra bachelorprojekter, som er skrevet i 2006:
- ”Socialrådgiverfaglighed i praksis” af Janni Søgaard og Janne Reeckmann – januar 2006
- ”Socialt arbejde i folkeskolen” af Lene Gamborg Andersen – januar 2006
- ”Markedsorienteret socialt arbejde” af Anne Thule Jensen og Anne Glibstrup Sørensen – januar 2006
- ”Alternativ til evidens” af Lajla Holtebo Gregersen og Anne Rørbæk Christoffersen – juni 2006
- ”Kampen om den sociale arvs betydning” af Hanne Kusk og Jonna Høj Illum - marts 2006
- ”Borgerens medinddragelse i egen sag” af Trine Skovgård Kristensen og Trine Riber Øvall Press – juni 2006
- ”Muligheder i en Appreciative Inquiry – tilgang i det sociale arbejde med børn og familier – et praksiseksempel” af Maria Steffensen - juni 2006