Kofoeds Skole Årsrapport 2014
Kofoeds Skole er en skole, der hjælper arbejdsledige og socialt udsatte mennesker "til at hjælpe sig selv" gennem værkstedsarbejde, undervisning, rådgivning, praktisk hjælp og socialt samvær. I denne rapport kan du læse skolens årsrapport for 2014.
Indhold
I denne rapport kan du læse Kofoeds Skoles Årsrapport for 2014. Kofoeds Skole er en selvejende institution, som har til formål at yde hjælp til selvhjælp til mennesker, der har sociale vanskeligheder. Skolen arbejder med undervisning og uddannelse, optræning og resocialisering, akuthjælp og støtte til personlig udvikling, behandling og botræning.
Årsrapporten indeholder følgende:
- En kort beskrivelse af Kofoeds Skole, herunder skolens mission, vision og hovedopgaver.
- En præsentation af årets centrale udfordringer som for eksempel skolens økonomiske udfordringer.
- Belysning af skolens faglige resultater, antal indskrevne elever, samlede antal elevtimer, fremmødeprocent, udskrivning, antal elevrettede aktiviteter, elevernes ledighedslængde, elevernes tilfredshed og antal individuelle kontrakter, som er indgået, aktive, gennemført og/eller ophævet.
- En oversigt over Kofoeds Skoles økonomi for deres ydelser og omkostning pr. elevtime. I dette afsnit bliver formålet med de konkrete ydelser uddybet.
- Målrapportering, som er opbygget i to dele. I første del er der en skematisk oversigt over de enkelte mål og målopfyldelsesgraden. Anden del indeholder en række uddybende kommentarer til de væsentligste mål og resultater.